Accès des membres | Trouver un Groupe | English

02/09/2019 - 8:30am - 02/10/2019 - 4:30pm
04/12/2019 - 6:30pm - 04/14/2019 - 2:30pm

Join Scouts Canada

Scouts Canada est l’organisation jeunesse la plus importante au pays. Depuis ses débuts il y a plus de 100 ans, l’organisation a fait découvrir à plus de 17 millions de jeunes Canadiens un monde d’aventures, de plein air et d’amitiés.

Les scouts vivent des aventures amusantes et des expériences uniques. Tout au long de leur parcours, ils deviennent des personnes débrouillardes, confiantes et polyvalentes, bien préparées à la réussite.

Le scoutisme t’offre tout un monde où il t’est possible de faire ressortir le meilleur de toi-même et des autres. Nous travaillons constamment à l’élaboration de programmes de grande qualité. Nos programmes sont offerts toute l’année et proposent aux jeunes des aventures dont ils se souviendront toute leur vie.

Nouvelles

White Pine Council is seeking applications for the position of Council Secretary. Plus »
Algonquinte Area, White Pine Council is seeking applications for the position of Area Commissioner. Candidates for this key volunteer role in Algonquinte Area should be committed to the values and principles of Scouting. Each should believe firmly that the Scouting movement is of benefit to Canadian society and be respected for their honesty, integrity, and ethics. Plus »
Whitby Area, White Pine Council is seeking applications for the position of Area Commissioner. Candidates for this key volunteer role in Whitby Area should be committed to the values and principles of Scouting. Each should believe firmly that the Scouting movement is of benefit to Canadian society and be respected for their honesty, integrity, and ethics. Plus »
As older Youth and Scouters head out on more Scouting Adventures in more remote locations, it’s important to under and respect our surroundings. Kawartha Waterways Area (KWA) is very fortunate to have a Master International Leave No Trace Trainer among us and he’ll be teaching this course. What: Participants will receive valuable knowledge, trail card, training material and a certificate. Who: Registered Youth 14 + and Registered Scouters Number of Participants: minimum of 16 with a maximum of 25 Participants Plus »

Scouts Canada, l’organisation jeunesse la plus importante au pays, offre des programmes stimulants pour les garçons et les filles âgés de 5 à 26 ans dans des milliers de groupes répartis dans la plupart des villes du Canada.

S'inscrire aux Scouts Bénévoles Faire un don Mises à jour par courriel

Poursuis ta route. Deviens scout! Scouts.ca/getscouting
Dites merci aujourd'hui à un bénévole extraordinaire! Scouts.ca/merci
Moot Canada 2013