Accès des membres | Trouver un Groupe | English

08/18/2018 - 10:00am - 5:00pm
08/25/2018 - 8:00am - 5:00pm

Join Scouts Canada

Scouts Canada est l’organisation jeunesse la plus importante au pays. Depuis ses débuts il y a plus de 100 ans, l’organisation a fait découvrir à plus de 17 millions de jeunes Canadiens un monde d’aventures, de plein air et d’amitiés.

Les scouts vivent des aventures amusantes et des expériences uniques. Tout au long de leur parcours, ils deviennent des personnes débrouillardes, confiantes et polyvalentes, bien préparées à la réussite.

Le scoutisme t’offre tout un monde où il t’est possible de faire ressortir le meilleur de toi-même et des autres. Nous travaillons constamment à l’élaboration de programmes de grande qualité. Nos programmes sont offerts toute l’année et proposent aux jeunes des aventures dont ils se souviendront toute leur vie.

Nouvelles

DATE: June 22-24th, 2018 Welcome to the second annual tri-area camporee (Oshawa, Owasco, Whitby, etc).   THEME: Stress Free (competition optional) Yes, based on youth feedback, we are offering multiple events and groups choose the events they want, and flexible participation. Based on registration feedback, some events may be eliminated due to lack of demand, but this CJ style “choose the events you want” should keep Plus »
White Pine Council is having a C.O.W.! (Commissioners Orientation Weekend) Saturday, August 25, 2018 at Camp Samac , Oshawa   Bring the whole herd!   Open to Group Commissioners, Committee Members, Section Scouters and Senior Youth!   Udderly fantastic workshops being offered include: New Scouter Orientation Maintaining a Healthy Group Human Resources Scouter Development and Learning Plus »
As registration has now opened to new members, I thought you may find the attached document helpful. Please feel free to use as you see fit. If you need any assistance, please reach out! Yours in Scouting, Heather Earle, Area Support Manager White Pine Council Supporting Owasco, Whitby, Oshawa and Lakeshore Ridge heather.earle@scouts.ca 289.688.8589   Plus »
No One Left Behind: A subsidy program offering financial assistance for registration and program.   The NOLB program is aimed at children from families struggling with financial hardship all across Canada – so that they also get the chance to benefit from the values, skills and experiences offered through Scouting. The opportunity to belong to a group that teaches important life skills, self-esteem and community service has a huge impact on these youth.   Plus »
One of the most proven successful ways to have new youth and adults explore the benefits of Scouting is to bring a friend to a meeting or event. The objective of a bringing a non-member friend is to grow membership by having existing Scouting members act as ambassadors of the Scouting Movement.  Plus »

Scouts Canada, l’organisation jeunesse la plus importante au pays, offre des programmes stimulants pour les garçons et les filles âgés de 5 à 26 ans dans des milliers de groupes répartis dans la plupart des villes du Canada.

S'inscrire aux Scouts Bénévoles Faire un don Mises à jour par courriel

Poursuis ta route. Deviens scout! Scouts.ca/getscouting
Dites merci aujourd'hui à un bénévole extraordinaire! Scouts.ca/merci
Moot Canada 2013