Accès des membres | Trouver un Groupe | English

04/09/2021 - 6:00pm - 04/11/2021 - 3:00pm
12/03/2021 - 7:00pm - 12/05/2021 - 12:15pm

Join Scouts Canada

Scouts Canada est l’organisation jeunesse la plus importante au pays. Depuis ses débuts il y a plus de 100 ans, l’organisation a fait découvrir à plus de 17 millions de jeunes Canadiens un monde d’aventures, de plein air et d’amitiés.

Les scouts vivent des aventures amusantes et des expériences uniques. Tout au long de leur parcours, ils deviennent des personnes débrouillardes, confiantes et polyvalentes, bien préparées à la réussite.

Le scoutisme t’offre tout un monde où il t’est possible de faire ressortir le meilleur de toi-même et des autres. Nous travaillons constamment à l’élaboration de programmes de grande qualité. Nos programmes sont offerts toute l’année et proposent aux jeunes des aventures dont ils se souviendront toute leur vie.

Nouvelles

Fellow White Pine Council Scouters, We are extremely proud of our Scouting community for their resilience in facing the many changes that 2020 has presented us. Following the announcement earlier this year, we would like to inform you that on Friday, November 27th, the Oshawa Scout Shop was officially closed through mutual agreement with the staff.  Plus »
New virtual sessions being hosted this Fall for Scouters ! Sharing Sharing Sharing!!     Plus »
Details for reserving outdoor meeting space at Camp Samac have been confirmed. You can find the info here: https://www.scouts.ca/about/camps/overview.html It looks like there are 6 sites available and when you go to reserve you need to select the evening use option from the drop down menu, then you will have some sites show availability. Direct link for booking -- https://scouts.doubleknot.com/facilitysearch/4408 Any questions you have related to booking Samac should be sent to propertybookings@scouts.ca.   Cost for a period (evening) is $40.00 Cost for a day booking is $60.00    Plus »
It is our sincere pleasure to announce the appointment of Michael Nebesny as Council Youth Commissioner White Pine Council, effective immediately.   Plus »
NO CONTACT FUNDRAISING: We are doing everything differently these days and fundraising is no exception. Traditional approaches to fundraising can now present higher risks for volunteers. Halenda Fundraising has responded to the challenges of COVID 19 by establishing our No Contact Fundraising Protocol, (See link below). This will help you understand the steps we have taken to assist you raising money safely, quickly and profitably!   Plus »

Scouts Canada, l’organisation jeunesse la plus importante au pays, offre des programmes stimulants pour les garçons et les filles âgés de 5 à 26 ans dans des milliers de groupes répartis dans la plupart des villes du Canada.

S'inscrire aux Scouts Bénévoles Faire un don Mises à jour par courriel

Poursuis ta route. Deviens scout! Scouts.ca/getscouting
Dites merci aujourd'hui à un bénévole extraordinaire! Scouts.ca/merci
Moot Canada 2013